О т септември камерите на ТОЛ системата следят и глобяват за превишена средна скорост на различни участъци по магистралите и пътищата. Поне така смятаме всички след мащабната информационна кампания, която бе направена.
Според автомобилни превозвачи обаче глоби реално няма, съобщава NOVA. Те смятат, че няма синхрон между системите на ТОЛ системата и КАТ.
Камерите засичат нарушителите, но до глоби не се стига. Според изпълнителния директор на Камарата на българските превозвачи Димитър Димитров „Има някакъв проблем в комуникацията между системите и Националното ТОЛ управление констатира, МВР не могат да приведат глобите в изпълнение. Трябва един контролен орган на пътя. МВР и КАТ имат проблем от години с връчването на глобите – оказа се трудна задача за тях“.
Според Димитров реалистичен срок за масово връчване на глоби от ТОЛ системата е след поне година. Тогава вероятно ще бъде повдигнат следващият проблем – измерена ли е коректно средната скорост.
Проф. Олег Асенов, директор на Националното ТОЛ управление обясни, че те могат да селектират от потока кои автомобили имат задължения, да ги отклонят от трафика и да се предприемат действия. Това се случва и в момента. Чуждите коли вече се спират на границата и се налагат санкции, ако има такива.
"Процесът, който е при органите за налагане на санкциите е по-бавен отколкото при ТОЛ управлението, защото при ТОЛ не участва човешки фактор. ТОЛ управлението регистрира нарушението, а доказателственият запис се подава към МВР. След това има по-сложна процедура на установяване на нарушение и прилагане на различни видове наказания", обясни проф. Асенов.
Той допълва, че на 20 октомври т.г. е приет регламент, който да позволи и измерване на моментна скорост с камерите на ТОЛ системата. Вече е подадено изявление към Българския институт по метрология за нужното сертифициране. И казва, че очаква през пролетта и лятото на следващата година функцията да бъде приведена в действие.